Alkuun taas kiitokset kaikille - ihanaa kun kannustatte! Ja aika monelle näyttää olevan myös tuttua tämä "aikuisempana" yhteen muutto mietteineen. Mukavaa että positiivisia kokemuksia löytyy niin paljon.

Tämä pähkäilyni muuton suhteen vaikuttaa varmaan aika hassulta, eihän se nyt loppujen lopuksi niin iso juttu ole. Mutta me isännän kanssa ehdimme parissa vuosikymmenessä urautua rutiineihimme, kasata suhteestamme tällä lailla toimivan paletin.

Miksi muuttaa ja riskeerata jotain jo hyvin toimivaa?

Tämän kevään aikana olen kyllä todennut ettei luulo tosiaan ole tiedon väärti, ei edes minun luuloni!

Olen kuvitellut olevani vielä melkoisen hyväkuntoinen, vaan 7 pitkää työyötä lomaviikon jälkeen palauttivat taas maan pinnalle.

Luulottelin myös itselleni että tämä kevät ja kesä töissä menisivät entiseen malliin, vaan äkkiäpä ne nämäkin luulot kehityskeskustelussa karisivat. Yllätin tosin itsenikin vastaamalla etten tosiaan tiedä kysymykseen jaksatko työtäsi tässä työpaikassa vielä 2 vuoden päästä.

Se vuorotteluvapaa kummittelee edelleen mielessäni, toistuvista tyrmäyksistä huolimatta.

Olen aina kuvitellut että parisuhdepalstojen neuvo puhumisesta ei koske meitä, mehän olemme aina puhuneet suoraan vaikka ja mistä. Olen tietenkin vuosien myötä oppinut tuntemaan toisen, tietämään miten ajatuksen juoksu kulkee. Ja mistä vastahanka milloinkin johtuu.

Eikä minulla todellisuudessa ole ollut monesta asiasta hajuakaan!

Olen kuvitellut että kahden huushollin ylläpito on sujunut hyvin, että molemmissa vallitsee ihan kohtuullinen siivo.

Nyt kun olen kiivennyt isännän vintille, laskeutunut kellariin, kaivanut saunan lauteet esiin pukuhuoneesta puhumattakaan, voin tämänkin harhaluulon viskata samaan monttuun.

En edes uskalla ajatella miltä täällä näyttää kun kaikki on viety pois.

Täytyisi vain ensin keksiä mikä se pois-paikka kaikelle tälle on!

Kylän komein kokko meillä ainakin näillä näkymin roihuaa. Vanhoja huonekalujani en sääli, mutta mihin ihmeeseen kaikki taimeni ja kukkani mahtuvat?

Toisaalta, jos se on huolistani pienin niin hyvinpä menee.

Tämän harhaluulon tahdon ainakin tässä vaiheessa vielä säilyttää.