Viikonloppu menikin metsässä, molempina päivinä koiran kanssa hirviä etsien. Lauantaina olin kotona vähän ennen pimeää, sunnuntaina jo klo 15. Oikeastaan ihan mukavan raikkaat kelit, kiitos hyvien varusteiden. Ja viikonlopun anti taas, no jäi kuvan mukaiseksi.

1255978837_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Elukat olivat menopäällä, me ihmiset taas aina muutaman kilometrin jäljessä.

Tämän tien varrella asumista puolestaan on jäljellä enää reilun viikon. Haen loppuviikolla avaimet. Ehkä palaan alkukesästä muutaman kerran, sireenikujan tuoksu on niin ihana.

 

1255978946_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Muuttosiivous todella kannattaa, tänään löysin vielä lisää kypsyneitä tomaatteja sekä myös yhden hyödyllisen paperin. Olen keittänyt toista ämpärillistä tomaatteja ketsupiksi, nämä viimeiset saavat jäädä sinällään syötäviksi. Oli oikeastaan aika hyvä tomaattikesä.

1255979012_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Ja se paperi taas, se oli lisäohje videokameraan. Jonka puolestaan piti ohjelehtisen mukaan olla niin helppokäyttöinen että jopa minä sen kanssa pärjäisin. Vain miehet voivat jättää yhden oleellisen asennusohjeen pois, ja liittää sen sitten pienelle lisäläpyskälle. Kamerasta on yritetty saada videoita tietokoneeseen vaikka miten (eli siis käytetty useamman kerran kaikki osatut voimasanat) ja se vaatikin vielä tämän yhden ohjelman lisää.

Miten se lisäohje taas joutui erilleen mikron päälle onkin jo toinen juttu.

Muuten olen tehnyt löytöjä menneisyydestä. Punninnut monen tavaran kohdalla sen muistoarvoa, mikä onkin yllättävän vaikeaa. Hanskat jotka poika toi korjattaviksi viimeisellä käynnillään. Vanhat Aku Ankat, Teräsmiehet ja sukelluslasit. Nokkahuilu ja pojan muistivihot opiskeluajoilta täynnä tekstiä joka ei minulle aukene.

Vain muistot, niitä aukeaa koko ajan lisää. Lohdullista miten moni niistä jo hymyilyttääkin.

Paljon olen toki heittänyt poiskin, ja huomenna jatkan. Aikamatkaa molempiin suuntiin.